ciasto na maślance

Czyli co robię w kuchni. Na podstawie przepisu Doroty z Moich Wypieków na ciasto z rabarbarem. W moim przypadku zamiast rabarbaru są jabłka no i zamiast kruszonki – bita śmietana. Ale ciasto jest wilgotne i pyszne. Specjalnie spróbowałam, żeby żadnych głupot nie proponować.

Składniki:

  • pół kilograma mąki (ja dodałam tortową)
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • szklanka maślanki (lub jogurtu naturalnego)
  • pół szklanki oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • cukier waniliowy
  • owoce – ja użyłam jabłek, ok. 4-5 dużych
  • 200 ml śmietany 30%
  • Śmietan-fix

Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną masę ze szczyptą soli. Cały czas ubijając, dodać stopniowo cukier i cukier waniliowy. Następnie po kolei żółtka, cały czas ubijając. Powoli wlewać olej, wymieszać, dalej ubijać. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia. Na zmianę dodawać do ciasta maślankę i przesianą mąkę, cały cały czas miksując.
Jabłka pokroić w plastry, wmieszać z dwoma łyżkami cukru i odrobiną cynamonu do smaku.
Ciasto wylać do formy (32 x 22 cm) wyłożonej wcześniej papierem do pieczenia, wyrównać powierzchnię. Na górę położyć owoce. Piec około godziny (do tzw. suchego patyczka) w temperaturze 180ºC. Wystudzić.
Bitą śmietanę ubić według przepisu na odwrocie Śmietan-fixu – najpierw ubić krótko samą śmietanę, a następnie wsypać fix wymieszany z cukrem pudrem lub cukrem waniliowym i ubijać aż do uzyskania chcianej konsystencji. Przygotowaną bitą śmietanę rozsmarować na wystudzonym cieście, wstawić do lodówki do stężenia.

Smacznego.
M.

1 thoughts on “ciasto na maślance

Dodaj komentarz